Blog

Digital Købmand

Hvem besøger min hjemmeside

Jeg har igennem årene tit siddet i en situation, når det kommer til B2B, hvor jeg gerne vil have en indikation af hvilke virksomheder, der besøger min hjemmeside. Emnet kaldes på engelsk B2B lead generation eller website visitor tracking. Google Analytics fortæller mig hvor mange der besøger mig, hvor de er henne, deres interesser og…
Læs mere


januar 13, 2020 0

User Journeys

Jeg har i mange år anvendt Hotjar til User Journeys når der var tale om online måling og optimering. Det har fungeret godt ……..


januar 7, 2020 0

Links – UTM og shortener

Når jeg arbejder med marketing digitalt er det vigtigt for mig, at det er nemt og retvisende hvad de forskellige links giver af clicks. I den forbindelse kan man anvende forskellige systemer og måder, at gøre det på. Nogle sværger til link shorteners, men andre foretrækker UTM tracking eller noget helt tredje. Link shorteners er…
Læs mere


januar 7, 2020 0

Vejret i Google Analytics

Da jeg startede med at arbejde med Google Analytics var det alle marketing ansattes våde drøm, at kunne forudse vejret og derved vise hvornår og hvorhenne man skulle køre ud og sælge paraplyer….ja det blev hurtigt en form for intern joke som man altid nævnte når man skulle fortælle hvad end-goal med et godt dashboard…
Læs mere


januar 7, 2020 0

A/B test tool: Google

For at foretage ordentlige A/B tests har man brug for et godt værktøj – det har tidligere været en stor jungle hvor alle lover dig guld og grønne skove. Jeg har selv anvendt Optimizely i flere år, men er oftere og oftere begyndt, at anvende Google Optimize i stedet for, da det hænger bedre sammen…
Læs mere


januar 7, 2020 0

Google Search Console Integration

SEO er svært i sig selv, men uden Google Search Console er det helt umuligt. Her er en kort introduktion og guide til hvordan man integrere dette fremragende produkt fra Google.


maj 10, 2016 0